خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد
سرخط خبرها

مفقود شدن ۵کوه‌نورد در داورزن | شناسایی موقعیت یکی از کوه‌نوردان

  • کد خبر: ۱۷۹۱۰۶
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
مفقود شدن ۵کوه‌نورد در داورزن | شناسایی موقعیت یکی از کوه‌نوردان
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سبزوار گفت:بعد از دوروز عملیات گروه‌های جستجوی هلال‌احمر، موقعیت یک کوه‌نورد از گروه پنج نفره مفقود در دره "بَفرِه" در حوالی روستای "ساروق" شهرستان "داورزن" مشخص شد.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اعلام مفقودی چند کوه‌نورد در شهرستان داورزن گفت: در ساعت۱۴:۳۰ روز شنبه ۲۱ مرداد مفقودی یک گروه پنج نفره طبیعت‌گرد به مرکز ۱۱۲ جمعیت هلال احمر اعلام شد.

وی اضافه کرد: طبق گزارش اولیه حادثه این افراد در صخره‌های دره بفره در حوالی روستای ساروق محبوس شده‌اند و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه نه امکان برگشت و نه توان ادامه راه دارند.

وی اظهارکرد: این دره یکی از سه دره خطرناک و صعب‌العبور کشور است و به‌واسطه وجود آبشارهای فراوان و صخره‌های صعب‌العبور مورد توجه بسیاری از طبیعت‌گردان با هدف ماجراجویی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سبزوار گفت: این پنج نفر همگی افراد آماتور و طبیعت‌گردهای بدون تجهیزات لازم برای شب‌خوابی در منطقه هستند و از زمان اعلام مفقودی تاکنون همه گروه‌های امداد و نجات، عملیات جستجو در منطقه را انجام می‌دهند اما با توجه به گستردگی، سختی عبور در منطقه و سرمای شبانه روند پیداکردن این افراد زمان‌بر شده است.

رفیعی افزود: شب گذشته موقعیت یکی از کوه‌نوردان که توان بدنی بیشتری داشت و موفق شده بود خود را به ارتفاعات در دسترس برساند مشخص شد اما هنوز محل دقیق چهار کوه‌نورد دیگر مشخص نیست و طبق اعلام فرد یادشده، یکی از افراد گروه به دلیل گرسنگی طولانی دچار ضعف جسمانی شدید شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار گفت: هنوز نمی‌توان هیچ اطلاعی از وضعیت و حال افراد مفقود داشت اما امیدواریم هرچه زودتر موفق به پیداکردن محل دقیق این افراد شویم.

رفیعی افزود: امکان فرود بالگرد در منطقه به هیچ وجه وجود ندارد و به‌رغم انجام دو سورتی پرواز بالگرد برای امدادرسانی و انتقال نیرو، مکان مناسب برای فرود پیدا نشده است.

وی با اشاره به همراهی و همکاری خوب نیروهای بومی و مردم روستا اضافه کرد: با همراهی و کمک نیروهای آتش‌نشانی و سپاه نیز یک ریزپرنده (هلی‌شات) برای ردزنی و پیداکردن محل کوه‌نوردان محبوس به پرواز درآمد اما به دلیل وزش شدید باد در منطقه امکان ادامه پرواز میسر نبود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سبزوار تأکید کرد: عملیات جستجو به شدت سخت و سنگین است اما امدادگران آموزش‌دیده هلال احمر تلاش می‌کنند مفقودان را پیدا کنند ضمن اینکه گروه واکنش سریع به همراه بالگرد در حالت آماده‌باش برای کمک در شرایط ویژه هستند.

بنا به گفته رفیعی، سه نفر از کوه‌نوردان آموزگار و یکی دیگر از افراد گروه نیز سرباز یکی از یگان‌های ارتش هستند و با هماهنگی دهیاری منطقه امیدواریم در چند ساعت آینده آن‌ها را پیدا کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->